Home » , , , , , » Kenapa lovebite berbahaya?

Kenapa lovebite berbahaya?

Sunday, October 2, 2011

Salam. Entry kali ni sesuai untuk yang sudah berkahwin yer. Yang belum berkahwin tu boleh je nak baca sekadar untuk pengetahuan kan. Tapi yang bercouple tu jangan cuba-cuba untuk buat bende ni pulak. Kan jadi macam perkara di bawah nie. kan susah. 



Menurut Daily Mail, seorang wanita berusia 44 tahun telah lumpuh selepas terkena serangan sakit jantung akibat daripada lovebite yang di lakukan oleh kekasihnya.

Wanita itu (nama tidak dinyatakan) dimasukkan ke sebuah hospital di Auckland apabila mendapati dia tidak mampu menggerakkan tangan kirinya selepas kejadian itu.

Pada mulanya, para doktor mengesyaki wanita itu telah terkena serangan sakit jantung. Walaupun mereka tidak mengetahui punca sebenar penyakit wanita itu pada awalnya.

Mereka kemudiannya, memeriksa wanita itu dan menjumpai kesan lovebite dibadannya. Dan dari kesan lovebite tu, mereka dapat tahu apa punca serangan sakit jantung tersebut.

Sebenarnya lovebite yang terhasil tu, menyebabkan pembuluh darah rosak dan mengakibatkan pembentukan darah beku. Darah yang telah beku tadi mengalir ke jantung dan boleh menyebabkan strok!

So, hati hati lah semasa bersama pasangan masing masing. Jangan sampai lupa diri, nanti ada yang merana baik lelaki atau perempuan. Jangan disebabkan expressi cinta, ada yang maut.

3 dah komen:

Ash 10/03/2011 9:21 AM  

golongan muda melayu yg paling ramai terjebak melakukan lovebite ni. kebanyakkannya pelajar sekolah..
harap mereka sedar sblm terlambat.

syafiq said 10/05/2011 3:30 AM  

teruk2.....
hmmmmmm....

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.