Home » , , , , » Video Kejadian Ribut Yang Melanda Bandar Kuala Terengganu

Video Kejadian Ribut Yang Melanda Bandar Kuala Terengganu

Wednesday, September 28, 2011

Salam semua. Sesungguhnya kuasa Allah S.W.T itu amat dahyat. Ribut yang melanda Bandar Kuala Terengganu semalam (27 September 2011)yang hanya mengambil masa 5 minit telah menumbangkan banyak pokok dan kerosakan harta benda di sekitar bandar Kuala Terengganu.

Semasa kejadian mijie dalam perjalanan ke Bandar Kuala Terengganu untuk membeli hadiah untuk kawan. Mijie keluar rumah dalam pukul 8.45 malam, keadaan masih ok, tak ada tanda-tanda untuk hujan@ribut. Mijie ambil kawan di Chendering dalam pukul 9 malam, time tu pun belum hujan lagi.

Perjalanan sampai di simpang 4 batu buruk, time tu hujan dah mula turun. Sampai je dekat simpang 3 hadapan Hospital Sultanah Nur Zahirah dalam pukul 9.15 hujan lebat dan ribut mula melanda.

Sampai je di Bulatan Ladang, ribut dah berhenti tapi hujan masih turun. Bayangkan jarak antara Hospital Kuala Terengganu dengan Bulatan Ladang jauh mana?. Rasanya lebih kurang 5 minit. Tapi dalam masa 5 minit tersebut. Banyak pokok tumbang, signboard tepi-tepi jalan terbalik dan kerosakan harta benda. Ada juga kereta yang di hempap pokok.

Kerosakan yang paling ketara adalah di Taman Shah Bandar, sekitar Bandar Kuala Terengganu dan Pantai Batu Buruk.

Alhamdulillah setakat ni tak ada dengar lagi nyawa yang terkorban. Harap-harap tak ada lah ye.








Alhamdulillah syukur sebab mijie terselamat daripada kejadian buruk yang berlaku pada malam tadi. Harap-harap kita sentiasa berdoa supaya dapat mengelakkan perkara-perkara buruk berlaku.

4 dah komen:

zulkbo 9/29/2011 1:20 AM  

salam..
setiap kejadian dan fenomena
alam sebegini pasti ada hikmah
Allah di sebaliknya..semoga kita semua mendapaat pengajaran dan panduan darinya akan tanda-tanda kebesaran Allah jua..wallahualam

Mijie 9/29/2011 10:51 PM  

@zulkbo

Wsalam zulkbo.
a'ah betul2..semoga kita mendapat pengajaran dari apa yg berlaku..

facebudak.com 10/04/2011 12:52 PM  

alhamdulillah..tu baru celoh gigi allah tunjuk. x sdr lg x thu la.
truskanlah program2 maksiat di taman shahbandar.. smoga kena masa tu jgk

Anonymous,  2/14/2012 11:51 AM  

cuba sudara/ri dengar ceramah Ustaz Idrus . Beliau ada komen berkaitan ribut. Itu bala Allah kerana lantai pentas tarian ada nama nabi ...semoga bermanafaat...
http://www.mediafire.com/?g4s5c29hny1g4gw

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.