Home » , , , , , » Cinta "Gila"

Cinta "Gila"

Wednesday, September 21, 2011

KATA orang, kalau takut mencuba, tidak akan dapat apa yang diinginkan. Betapa segaknya seorang lelaki, kalau takut mencuba, hilanglah sebahagian sifat lelakinya. Lebih baik hilang sifat kelelakian mencuba daripada hilang kerana langsung tidak mencuba. Sekurang-kurangnya kalau gadis pujaan hati tidak melayan, seseorang lelaki sudah meningkatkan tahap kelelakian melalui usaha mencuba.


Hubungan antara lelaki dengan gadis yang seperti ingin menafikan perasaan sebenar yang dirasai. Mengapa perlu melarikan diri daripada ‘cinta’ apabila ia berada di depan mata?. Ia dilihat wujud masalah komunikasi dan sifat berterus terang antara kedua-duanya.

Cinta itu sering kali lari apabila kita mencari, tetapi cinta juga sering kali dibiarkan pergi apabila ia menghampiri. Mengenai cinta, Mahatma Ghandi pernah berkata, ‘ada dua titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata itu menyapa air mata yang satu lagi.

 “Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi kehilangannya.” Siapa kamu pula? Jawab titis air mata kedua itu. “Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu saja.”

Jadi, jangan jadi lelaki dalam titis air mata kedua itu. Selamat mencuba dan semoga berjaya menawan hati gadis pujaan anda. .;)

4 dah komen:

Kongsi Apa2 Aje 9/21/2011 10:54 PM  

mekasih sebab berkongsi yer...admin hargai sangat2..

admin dah promote entry kamu (^_^)

Norhayati Rostam 9/23/2011 5:45 PM  

aih, nak main cuba2 pulak.
nak cuba apa lagi

Mijie 9/24/2011 12:25 AM  

@Norhayati Rostam

Eh2..ni yg belum ada sape2 lagi lah..
boleh lah nk mencuba..
Kalau dah ada tu jgn duk tamak2 plk..kan melepas semua ssh plk. hehe..

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.