Home » , , » Selamat Menyambut Ramadhan Semua

Selamat Menyambut Ramadhan Semua

Sunday, July 31, 2011

Assalamualaikum w.b.t. Ini adalah tahun kedua mijie berblog dalam bulan yang mulia ini. Di kesempatan ini mijie ingin mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Bulan yang penuh kemuliaan dan keberkatan. Semoga kita tidak melepaskan peluang yang ada dengan memperbanyakkan amal ibadah. Moga ia lebih baik daripada Ramadhan yang lepas dan belum tentu akan berjumpa pada bulan Ramadhan akan datang.



"RAMADHAN datang lagi,
Selangkah ke depan Usia menginjak,
Hati berdetik dimana bumi di pijak,
AZAM ditekad KEIMANAN di tingkat,

Namun jangan kita lupa kematian semakin dekat,
Kita RAIKAN Ramadhan ini dengan penuh KESYUKURAN,
Diberi kesempatan, Dilanjutkan ruang taubat, 
Agar diri lebih cemerlang serta mendapat BERKAT,

Mudah-mudahan tubuh bertambah SIHAT,
Kerjaya meningkat HEBAT,
Moga di redhai ILAHI,
Dunia dan Akhirat.


OK. Mari kt berniat puasa:

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya untuk sebulan:

Lafaznya:

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى

Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.


Notakaki : Jangan ponteng puasa tau tapi kalau perempuan tu faham-faham lah..hehe..;p.  

1 dah komen:

ASSOYFINGER67 8/02/2011 6:59 PM  

Ramadhan selalu membuat aku menangis mengenang betapa kerdilnya aku.....ramadhan selalu membuatkan aku terasa nikmatnya dan menambahkan keimananku akan Islam itulah saja sebenar2 agama yang benar dan ramadhan itu selalu menjadikan aku insan yang lebih baik dari bulan2 sebelumnya....itulah hakikat ramadhan yang tak dapat aku sangkal!

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.