Home » , , , , » Perodua Myvi baru 2011 telah dilancarkan

Perodua Myvi baru 2011 telah dilancarkan

Thursday, June 16, 2011

Akhirnya perodua Myvi 2011(D54T) yang ditunggu-tunggu telah pun dilancarkan sebentar tadi. Pelancaran telah di dilancarkan di Pusat Dagangan Dunia Putra(PWTC), Majlis pelancaran turut di hadiri oleh Timbalan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin.


 


Senarai harga dan spesifikasi untuk Perodua Myvi 2011 Ini adalah :-

Spesifikasi :-
- EPS: Electronic Power Steering
- ABS with EBD & BA System
- The latest modern new design: Projector headlamp
- Dual SRS Air bags (All variant)
- Automatic Shift lock part
- ISO Fix Child Restraint System
- 3 point rear seatbelt
- Pre tensioner Seat belt with force limiter
- Dash mounted gear shift
- Electronic retractable side mirror
- Fuel efficient
- Built in GPS with DVD Player, MP3, USB, and Bluetooth

Senarai harga :-
RM44,926.00 (M) Standard
RM47,726.00 (M) Premium
RM54,908.00 (M) Elegance
RM47,926.00 (A) Standard
RM50,726.00 (A) Premium
RM57,908.00 (A) Elegance

Notakaki : Menarik jugak kan myvi baru ni, tapi mijie dah beli saga FL hari tu. Bersyukur lah apa yang ada kan..;)

12 dah komen:

velasrizal 6/16/2011 11:20 PM  

saga fl lagi luas dari myvi baru ni

Niesa 6/16/2011 11:29 PM  

wah!lawa gak tu...suka tgk myvi..tp saga pn ok gak..nmpk sporty..

LiFe KaMi 6/17/2011 12:21 AM  

kaler kuning rasanya lagi menyerlah..
mesti ramai yg beli ni..
saga FL pun cantik juga lebih2 lg tang lampu..

rodi 6/17/2011 12:40 AM  

bagi pendapat aku..ada pro n kontranya..dari segi penjimatan minyak, kekemasan dan kelasakan myvi yang terbaik...tak payak nak pk nak tukar timimg belt..enjin senyap n mantap...cuma bahagian bagasi yang lemahnya..proton plak kelebihannya stakat bonet jer...enjin dia memang teruk...walau aku pakai persona tapi aku tak galakkan kawan2 aku pakai sebab proton banyak betul masalahnya...contohnya IAFM benda ni pihak proton tau mudah rosak tapi dorang takda pun nak selesaikannya.......memang menyesal pakai proton...dahla nak jual harga runtuh giler...memang terkilan rasanya

zulkbo 6/17/2011 1:22 AM  

salam Mijie..
moga sihat hendaknya..
cantik memang cantik
hatiku tertarik..harganya
tu..ermmm...macam mahal je
he he..

dya adriza 6/17/2011 11:15 AM  

hmm.. nmpk blkg dia luas sikit. tp ok lg saga rasanya. haha mijie x nk beli?

Mijie 6/17/2011 2:21 PM  

@velasrizal

a'ah..btul2..saga lbh luas kan dari myvi..

Mijie 6/17/2011 2:22 PM  

@Niesa

mijie pun sokong..saga lagi ok n sporty..;)

Mijie 6/17/2011 2:23 PM  

@LiFe KaMi

kuning ok tp msti ramai yg pilih putih kan..emm saga FL mmg cantik..hehe

Mijie 6/17/2011 2:25 PM  

@rodi

mmg betul semua benda ada pro n kontra. xde yg perfect dlm dunia ni kan.

pasal IAFM cepat rosak tu..ni model persona keluaran tahun bila ek..rasanya skrg dah kurang dgr masalah mcm nie.lbh2 lagi saga kan..:)

Mijie 6/17/2011 2:26 PM  

@zulkbo

Wsalam zul..mijie shat2 alhamdulillah..


emm cantik jgk. dlm dia nmpk kemas kan..mmg mahal kan..mijie x lepas lg nk beli..hehe

Mijie 6/17/2011 2:28 PM  

@dya adriza

a'ah betul3..saga lagi luas kan..sedap hati dgr..ala dya x kan beli lgi..baru je sebulan lebih pakai Saga FL ni..klu bnyk duit blh jgk beli sebijik .. hehe ..:)

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.