Home » , , , , » Percutian ke Sungai Como

Percutian ke Sungai Como

Sunday, June 26, 2011

Percutian pada minggu ni adalah ke Sungai Como, Tasik Kenyir, Hulu Terengganu, Terengganu. Bertolak dari rumah pada pukul 12.30 tengah hari pada hari Jumaat. Sampai di Masjid Kampung Gaung tempat kami solat jumaat dan berkumpul dalam pukul 1.15 tengahari. Setelah semua cukup, kami bertolak dari masjid Bukit Gaung ke Sungai Como dalam pukul 3 petang.

Sampai ke Sungai Como dalam pukul 3.30 kot kalau tak silap, lepas sampai kami menjamu selera terlebih dahulu sebelum memulakan aktiviti lain. Yelah kan, memula sekali mesti kene makan dulu, kalau tak, nanti tak larat nak angkut barang..(Macam lah banyak sangat bawak barang)..haha'

Emm..Jom layan gambar jelah..hikhik

Banyak ikan kan..sape nak sape nak..meh lah ambik?..Ops..Nanti dulu. Kalau nak kene bayar lah. Haha

 Sangkar ikan..Dilarang memancing dalam nie yer..Adik-adik, abang-abang, sila pancing kat luar sana.

 Ni lah tempat penginapan kami. Bergoyang rumah time bot lalu. Nasib baik ombak tak kuat. Kalau tak, macam duk atas kapal lah jawabnya. 

 Ada gaya macam pemancing professional tak?..hehe

 Masing-masing mencari port untuk memancing. Sabar yer abang-abang.

 Besar jugak keli nie..Berat lebih krg 2KG kot..

Pemandangan dari darat. Ops lupa nak ambik belah sangkar ikan..Nanti r mijie upload lagi yer..;)

 Yahooo..Mijie dapat ikan..Yeye.. Besar ikan ni. Mijie dapat tau..hehe

Pada malam tu, kami bakar beberapa ekor ikan siakap dan talapia.. Huh best sangat-sangat tau. Tak sia-sia mijie join..hehe.. Emm tapi lupa lah nak ambik gambar masa bakar dan makan ikan panggang tue..Emm rugi-rugi.

8 dah komen:

aku_azreen 6/27/2011 12:04 AM  

haha..ikan tu sedap kalo masak lemak cili api.perghhhh..terbaik..


Latest entri:Ada Raksasa Disebalik Bukit

Dba Ghani 6/27/2011 12:26 AM  

wahhh..best nyer jalan2...ole2 ada??
haaaaaiii salam perkenalan

matdin 6/27/2011 8:34 PM  

wuahh!!! bestnye dapat ikan hehe.. mijie nampak macam kurus jer.. mijie memang kurus ke? ke makin kurus?

Mijie 6/27/2011 10:59 PM  

@aku_azreen

oo..tu r..mmg sedap...tp kene org lain bt lah..mijie x pndai..hihi

Mijie 6/27/2011 11:00 PM  

@Dba Ghani


a'ah..bez jgk..nk ole2..ade..ikan lah ole2..hehe..emm....salam perkenalan jgk yer..:)

Mijie 6/27/2011 11:02 PM  

@matdin

emm..best2..ikan sungai.hehe..

emm alamk mijie dah kurus ke?..ishk dah mkn bnyk nie..x gemuk2 jgk..

awieto 8/08/2011 4:00 PM  

bro, sungai como bukan ker kat hulu terengganu, kenapa dah jadi besut,

Mijie 8/11/2011 11:07 PM  

@awieto


eh3.alamak typing error lah.. sory2.. tak terperasan plk.. Jauh nye Hulu Terengganu dgn Besut.hehe..Terima sebab beritahu..

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.