Home » , , , » Malapetaka di Jepun (11/3/2011) adalah suatu ketetapan Tuhan

Malapetaka di Jepun (11/3/2011) adalah suatu ketetapan Tuhan

Sunday, March 13, 2011


1. Tarikh yg berlaku adalah pada 11/3/2011 bersamaan 6 RabiulAkhir 1432 Hijah or 6/4/1432.

2. So dengan tahun 1432 di pecahkan 14 || 32.

3. Jawapanya Juzuk ke 14 Quran.

4. Dan bulan 4. Rahsia angka tahun ini : Juzuk 14 Ayat Quran ke 4. Rujuk di Quran.
i. Juzuk 14 bermula pada surah Al-Hijr, dan ayat ke 4 dari surah AL Hijir menyatakan "Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang tetap baginya".

ii. Rahsia seterusnya yang menunjukan Malapetaka ini akan berlaku di Jepun ialah dengan kedudukan Jepun dan Wilayah Seedai pada kedudukan geografi bg ( Jepun : Latitiude 36, Longtitude 138) so dlm 1432, 14 dh di ketahui Juzuk Al Quran. maka yang di pecahkan 14 || 32 so di pecahkan lagi 3|2 ,so now secret no adalah 3. di ambil pula lokasi latititude dan longitude. 3+6+1+3+8 = 21 so next 2+1 = 3 proved *. yg di maksudkan dengan no 3 adalah negara jepun.

Dan di dalam jepun jugak terdapat banyak wilayah.. maka wilayah yang akan di turunkan malapetaka itu ? Wilayah Seedai pada kedudukan geografi Latitiude 38'15 dan Longtitude 140'53 makan 3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30 so next 3+0 = 3. *proved wilayah yang tuhan maksudkan dgn angka 3 adalah Wilayah Seedai di Jepun.

iii. Rahsia seterusnya dengan tarikh 6 masa yang di laporkan oleh Jabatan Metrologi Rusia.. gempa bumi berlaku pada masa 1446 waktu Jepun.. so 1+4+4+6 =15 so next 1+5 = 6 *proved 6 membawa maksud masa yang akan berlaku.

iv. Dah yang seterusnya 1432 apabila di pecahkan 14||32, kini di ambil pula angka 14 dan di pecahkan 1||4 , maka angka satu boleh di kelaskan sebagai permulaan hari. maksudnya di dalam Islam Jumaat adalah hari pertama dalam minggu itu. so angka satu memberi maksud malapetaka itu akan berlaku pada hari Jumaat.

5. Lihat.. betapa benarnya ayat al quran. segala yang di nyatakan tetap berlaku. walaupun suduh berabad kitab Quran di turunkan.

6. Walaupun zaman berubah sejauh mana sekalipun.. Al-Quran tetap bagi sepanjang zaman.

7. Di percayai banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat di ketahui di dalam tarikh ini. namun sekadar ini pun telah membuatkan kita lihat dengan mata kita sendiri betapa mulia Al-Quran. dan segala yang di ungkapkan di dalamnya

8. Wallahu A'lam. Di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.

9 dah komen:

Easy XS 3/13/2011 5:11 PM  

yup...ayat quran sememangnya benar....

Cikbelog 3/13/2011 5:12 PM  

Subhanallah..sesungguhnya Allah telah menetapkan segalanya untuk hambaNya.

easy sx 3/13/2011 5:12 PM  

yup...ayat quran sememangnya benar....

Wanzi 3/14/2011 10:07 AM  

Wah hebat info ni ... tak pernah baca lagi.. tq kerana kongsi maklumat

zulkbo 3/14/2011 11:46 AM  

salam saudara Mijie..
moga selalu sihat hendaknya..
keagungan Al-Quran tidak dapat di sangkal oleh cendiakawan barat sekalipun tentang rahsia yang tersembunyi di dalamnya yang semakin hari semakin terserlah kebenaran di dalamnya..wallahualam.

NurSya 3/14/2011 1:15 PM  

ilmu Allah itu melebihi segala2nya..Subhanallah..:)

p/s --> aisya malas dh nk aktif sgt blogging..tp bolehla nk layan kejap2.hehehe..:)

Tok Esah 3/16/2011 1:40 PM  

huhuhu,

AQ dah bagitahu!!

mijie,

nak suh baca entry ni!! penting!! ahhaks

KHAS: Buat Blogger Terengganu | Group Blogger Terengganu Untuk Anda!!!

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.