Home » , , , » Andainya diri ini buta..

Andainya diri ini buta..

Tuesday, January 25, 2011

Andainya diri ni buta.. Adakah aku akan menyalahkan takdir kerana menjadi seorang yang buta. Ohh tidak, terlalu sukar dan berat untuk meneriman kenyataan ini. Apalah dayaku untuk menerima kenyataan ni.

Selama 23 tahun aku dapat melihat segala keindahan dan keunikan alam yang serba indah ini, tapi segala-galanya telah diambil kembali. Aku tak mampu untuk meneruskan kehidupan tanpa panca indera yang sangat berharga. Oh tidak, segala nya gelap gelita, Aku tak mampu lagi melihat semua kawan-kawan baik ku. Kehidupan ku dah tak sempurna lagi.

Kebahgiaan dalam perpisahan yang aku kecapi selama ini hilang dalam sekelip mata, bukan sahaja diriku malah seluruh keluargaku dan kawan-kawanku juga turut terasa kesedihan ini. Bagaimana untuk meniti di hari-hari akan mendatang..ya Allah, tabahkan lah hati ku ni menerima dugaan yang Engkau berikan ini.

emm kesian kat Ummu Hani kan. Ala dalam citer HANI tadi. Hehe. Begitu sukar untuk menerima sesuatu takdir. Lebih-lebih lagi kehilangan sesuatu yang paling berharga dalam kehidupan kita. Kita patut bersyukur kerana semua panca indera masih mampu berfungsi dengan baik walaupun sesetengah orang perlu pakai cermin mata untuk melihat benda jauh kan. Ok renung-renungkan dan selamat menjaga pancaindera anda..:)


Dunia Orang Buta


Cuba ceritakan padaku
bagaimana dunia di matamu
apa benar langit berwarna biru
dan awan agak kelabu

bagaimana warna pelangi?
benarkah mejikuhibiniu?
kerana yang kulihat setiap hari
hanyalah lembaran abu-abu

di duniaku
tidak ada yang berwarna biru
atau merah jambu
yang ada
hanyalah abu-abu…

10 dah komen:

LiFe KaMi 1/26/2011 4:02 PM  

sedih plak mendengar nya..
hargai lah org2 buta disekeliling kita,
bantu lah mereka,
sesungguhnya mereka insan yg lemah seperti kita juga..

KHAIRUNNIESA 1/26/2011 8:32 PM  

perrgghh!ayat tu...wat nisa berfikir sejenak...adakah nisa bersyukur dgn apa yg ada...bersama kta renung2.. =(

Siti Safiyyah 1/27/2011 10:06 AM  

terpengaruh dgn drama rupenye mijie ni..hehe, tapi betul gak tu..buat kite tersedar seketika kan? ;)

khalidahmacambaguss~O_o 1/28/2011 3:10 AM  

being grateful for what we have today...;)

Cik Cammy Lia 1/28/2011 5:28 PM  

bukan je pancaindera mata je..kalo pancaindera len ditarik balik pon kite akn rasa kekurangan..sebab dh biasa hidup sempurna kan..so jgnlah kite memandang rendah kepada org2 OKU disekeliling kite.memreka memerlukan sokongan kite semua. amin.

Yan 1/29/2011 1:35 PM  

dek kerana tu.. kite kenala bersyukur dgn anugerah yg kite ade..


jom ke blog undi bby saya..
'like & menang'
http://www.mayaqarmyla.net

kay-N 1/29/2011 10:39 PM  

mijie!!

saye ni pun rabun~~ T___T..

stgh buta~~..klo xpkai spek n contact lense..xnampak ape~~ sobs2

Anonymous,  2/28/2013 5:33 PM  

[url=http://www.louboutinmall.co.uk/]louboutin uk[/url] The best known is Madison Mitchell, and he is 70. [url=http://www.vanesabrunosacparis.fr/]vanessa bruno athe[/url] Xqvnxnqme [url=http://www.oakleysunglassessforcheap.com/]oakley sunglass outlet[/url]
rphahc 155255 [url=http://www.oakleyssunglassessoutlet.com/]oakley sunglass[/url] 547166 [url=http://www.cheapsoakleysunglassess.com/]oakley sunglass stores[/url]

Anonymous,  3/03/2013 7:11 AM  

[url=http://www.christianlouboutintosale.co.uk]http://www.christianlouboutintosale.co.uk[/url] The 1982-1987 bull market had been fuelled by hostile takeovers, leveraged buyouts and merger mania. [url=http://www.vanesabrunosacparis.fr/]sac lune vanessa bruno[/url] Zkxiuyrlj [url=http://www.oakleysunglassessforcheap.com/]oakley sunglass strap[/url]
bnbjpq 918132 [url=http://www.oakleyssunglassessoutlet.com/]oakley sunglass stores[/url] 114483 [url=http://www.cheapsoakleysunglassess.com/]cheap oakley sunglass[/url]

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.