Home » , , , , , » Lagi kes kerat mengerat

Lagi kes kerat mengerat

Monday, December 13, 2010

Lagi berita mengenai kerat mengerat orang ni..Alahai kes bunuh sekarang makin menjadi-jadi pulak. Apa dah nak zaman sekarang nie. Diorang ingat ni zaman apa?..Bunuh sana, bunuh sini. Sesuka hati jelah nak bunuh. Macam negara tak ada undang-undang untuk si pembunuh nie. Mereka langsung tak takut.

Berita hari ni, mayat seorang perempuan Orang Kurang Upaya(OKU) pula menjadi mangsa kerat mengerat ni. Apa salah dia??.. Langsung tak ada sikap belas kasihan. Adakah mereka ni tiada akal melakukan perkara begini?. Dan mereka ini lebih teruk dari binatang.


KUALA LUMPUR: Kejam apabila mayat seorang remaja perempuan orang kurang upaya (OKU) ditemui dengan kedua-dua kaki dan tangannya dikerat sebelum dibuang berasingan oleh pembunuhnya berhampiran sebuah tokong di Kilometer 2.3, Genting Highlands, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang, pembunuh remaja itu dipercayai cuba menghapuskan bukti dengan menyumbat anggota badan dan kepala mangsa dalam dua beg pakaian sebelum dibuang di lokasi berasingan ke dalam gaung.
Bagaimanapun, rahsia itu terbongkar apabila dua pemburu haiwan eksotik yang mencari cicak menemui sebuah beg kecil dan terkejut apabila ternampak kaki terjuntai keluar dari beg berkenaan. Pemburu berkenaan menghubungi polis selepas terkejut dengan penemuan anggota badan manusia itu. Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Rosli Abd Rahman, berkata polis ke tempat kejadian dan menemui sebuah beg kecil berisi tangan kanan dan kaki kiri mangsa.



Selepas beberapa jam pencarian berhampiran kawasan gaung itu, polis menemui sebuah beg pakaian besar berisi mayat manusia. Sebaik beg dibuka, polis menemui kepala dan badan mangsa yang dipercayai dibunuh tidak lebih dari 24 jam itu.

“Kami percaya mangsa dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dicampak ke dalam gaung itu, malah badan mangsa dalam beg itu masih lengkap berpakaian,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Rosli berkata, pihaknya percaya remaja berkenaan OKU berdasarkan saiz kepalanya yang besar daripada badan serta tangan kanan agak kecil.

“Mangsa mempunyai tubuh badan yang agak gempal selain rambut kerinting. Usaha kini dijalankan untuk mencari tangan kiri dan kaki kanan mangsa,” katanya. Menurutnya, tiada dokumen pengenalan diri ditemui dan berdasarkan siasatan awal, polis percaya mangsa remaja perempuan.
“Kami masih menunggu laporan bedah siasat sama ada mangsa dirogol atau didera dengan kejam sebelum dibunuh. “Anggota bahagian yang ditemui itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTTA) Kuantan untuk bedah siasat,” katanya.

Rosli meminta orang ramai yang kehilangan anggota keluarga menghubungi Asisten Superintendan Yusof Unis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bentong di talian 09-2222222.

Tinjauan Harian Metro ke lokasi kejadian mendapati gaung itu curam dan kawasan itu dijadikan tempat berehat sebelum sampai ke puncak Genting Highlands.
Mungkin mereka ingat mereka kerat benda yang macam yang kat atas tu kot. Mereka tak sangka yang mereka kerat yang bawah nie.Hah kejam...

Ihsan pakcik google(sekadar hiasan, tiada kene mengena dengan kes ni..)

Tapi kan sebelum ni dah banyak kes-kes kerat mengerat nie.

Kes penemuan mayat dikerat


  •  10 Ogos 2007: Mayat seorang ahli perniagaan Singapura ditemui pemilik sebuah kondominium di Mont Kiara dalam keadaan dikerat 11 selepas terhidu bau busuk dari peti sejuk ketika mengemas rumah yang dikosongkan penyewa. Mayat mangsa dibungkus menggunakan beg plastik hitam serta disumbat dalam peti sejuk yang dilekat dengan pita pelekat. 



  •  30 September 1997: Seorang lelaki menemui mayat yang dikerat empat diasing dengan anggota badan dalam satu bungkusan plastik, manakala kaki, tangan dan kepala pada bungkusan lain yang disimpan dalam beg pakaian di perdu pokok di Batu 6, Jalan Ipoh. 



  •  26 Julai 1997: Mayat wanita warga emas ditemui dalam enam beg plastik berasingan dikerat secara melintang sebanyak lima kali menjadi lapan bahagian dibuang dalam semak di Batu 6, Kampung Lubuk Jong, berhampiran Lebuhraya Pasir Mas-Rantau Panjang. Mayat ditemui seorang lelaki pemotong rumput. 



  •  3 Julai 1996: Mayat gadis berusia antara 14 dan 19 tahun yang tidak berkepala, tangan dan kaki yang diisi dalam beg plastik ditemui dalam longkang sebuah pasar raya di Taman Ipoh Selatan oleh seorang pekerja Majlis Bandaraya Ipoh. 



  •  22 Julai 1993: Misteri kehilangan Adun Batu Talam, Pahang, Datuk Mazlan Idris, terjawab apabila mayatnya ditemui dipotong 18 bahagian dan ditanam dalam lubang sedalam 1.8 meter dan permukaannya disimen di kawasan kebun rumahnya di Kampung Pamah Dong, Ulu Dong, kira-kira 45 kilometer dari Raub. 



  •  8 Julai 1993: Penari dan penyanyi, Lily Chua dipotong menjadi 11 bahagian dan dimasukkan dalam sebuah beg beli-belah sebelum dicampak ke dalam parit di Kuala Lumpur.



  • p/s : sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jugak.

    14 dah komen:

    Anisa Hang Tuah 12/13/2010 5:41 PM  

    astagfirullah
    menakutkan

    hushhhhh

    zaL_cdpx 12/13/2010 6:02 PM  

    lor !! dorg ingt men potong2 kek ke? hahahaa

    KHAIRUNNIESA 12/13/2010 6:58 PM  

    erkk...ngeri sungguh...semakin hari semakin menjadi2 kes pelik2...jahiliyah moden..kesian kt budak tu... :(

    Katak Gomok Sulie 12/13/2010 11:03 PM  

    akhir zaman agaknya...kalau manusia ada sifat belas kasihan..tp sbb beliau xder sifat belas dlm diri so ini sudah dikira tahap binatang tahap ke 19...hehehe...

    Siti Safiyyah 12/14/2010 12:18 PM  

    euww seram..minta jauhlah mende2 gini kan mijie kan

    mis dulces 12/14/2010 4:50 PM  

    tkot je..bunuh2 nie..aishh..

    Encik MT 12/14/2010 5:38 PM  

    takunya....leh tak jgn letak gambar ngeri tuh? haha! tak tido mlm Encik MT kang...haha!

    tehC 12/14/2010 7:40 PM  

    memang ganas gilerlah bunuh macam ni...sanggup tu kerat2 plak...bunuh biasa2 sudahlah..huhu..tapi bunuh pun dosa besar jugak..haip!

    Yanie J 12/15/2010 12:30 AM  

    iskk..ngeri n takot nengok pic tu lerrr,uhukk

    nuriz 12/15/2010 4:21 PM  

    duk cari shoutbox tetiba nampak gambar org kena kerat huhu terkejutttt den

    aduii lemah jantung
    ..awat shoutbox tak mo keluar..merajuk kot

    yastro 12/15/2010 5:56 PM  

    Argghhhh...ngeri ah pic ni siot!!!

    one 12/16/2010 1:27 PM  

    ngilu satu badan....

    azril 12/17/2010 9:20 AM  

    hehe.... boleh plak ko letak gambar org dh kena kerat. Ngeri siot.

    Post a Comment

    Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
    InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

    DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.