Home » , , » Teliti Itu Penting

Teliti Itu Penting

Tuesday, June 8, 2010

Salam..Sambil2 tengah buat kerja. Tiba2 terlintas difikiran mijie yang tak berapa nak tajam ni untuk menulis entry ini. Ini amat penting bagi seseorang untuk melakukan kerja dengan cemerlang dan berkualiti. Lebih2 lagi bila berada dalam keadaan yang amat memerlukan untuk berbuat demikian(klu x perlu baik tak payah buat kan..haha).

Kadang2, perkara ini boleh menjadi sesuatu perkara yang amat penting. Kalau tersilap. Huh merana diri dibuat nya ini. ~hehe~.Ni mijie ada cerita sikit ni. Jom layan sekejap..

Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi tempat mayat itu diletakkan..

"Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor", kata pensyarah itu.

"Pertama.., kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat", katanya...sebagai contoh, pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya semula dan menjilat jarinya itu.

"Sekarang, cuba kamu buat", kata pensyarah itu. Selepas beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya.

Apabila semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan berkata....

"Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian yang tajam. Seperti tadi.... saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat jaritelunjuk.....

SEKARANG.....TUMPUKAN PERHATIAN....PAHAM!!!!!

Hah..amacam paham!!..So, kita perlulah teliti yer..Dan tumpukan perhatian..Ok2..dah2..sambung buat kerja pulak..OOoo..Curik masa yer...eh3..ade kene mengena ke dengan tajuk atas 2???~lalalalaa~

11 dah komen:

farhana afri 6/08/2010 5:07 PM  

erkk.... oke, kne fokus dan teliti.. heehehehehe

CiK QiQi 6/08/2010 5:13 PM  

hehehehe.tkena bdk2 tu..kui3

Mijie 6/08/2010 5:57 PM  

farhana && Amirah :: emm btol2..teliti btol2..nak menulis pun kene teliti jgk kan..hikhik

Cik QiQi :: Hehehe..2 ar..ksian kat..klu btol cm ner ek??..x sanggup..wekkkkk

Aidi-Safuan 6/08/2010 6:46 PM  

okay, pensyarah tuh keji. :P

zulkbo 6/08/2010 11:07 PM  

salam..
ka ka ka..
balerr student
tu semua..

masturah idrus 6/09/2010 3:10 AM  

haahahahhaha...ades.. lurus nye students tuh....hehe

ice♥ice 6/09/2010 1:06 PM  

haha terkena..len kali kena beringat :P

bspotgurl 6/09/2010 2:42 PM  

sangat-sangat penting supaya tiada kesilapan yg berlaku - especially bagi kita yg dah kerja ni

Yiedpozi 6/09/2010 6:23 PM  

teliti itu penting supaya tidak berlaku kesilapan...

Jom baca ni: Kenapa Lah Ko Buat Kerja Haram

NaNaJoe 6/09/2010 6:52 PM  

teliti?
nana slalu lupa bab2 ni~~ huhuu~
slalu carelesssss~~~ huhuhu~ :(

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.