Home » , , » Mitos Tentang Lelaki Moden

Mitos Tentang Lelaki Moden

Thursday, June 17, 2010


Lelaki ataupun Boyz seringkali diperkatakan tentang mereka. Di pejabat, di pasar, di media2 dan dimana2 mesti ada terdengar tentang mereka. Ada yang baik dan dan juga yg buruk. Kebanyakan yang baik kot..~hihi~. Disini mijie ingin berkongsi sedikit mitos tentang lelaki, lelaki moden boleh dikatakan mengambil berat, merupakan kawan yg baik, romantik dalam percintaan dan juga mudah untuk jatuh cinta. Tapi betulkah kenyataan itu??..Ok disini mijie listkan 10 mitos lelaki moden hari ini.

1. Kebanyakan lelaki takut untuk berterus terang. Mereka takut untuk memberitahu bahawa mereka cintakan seseorang wanita itu. Manakala bagi lelaki yg sudah berumahtangga, jarang yg mengakui mereka dah berumahtangga.

2. Kebanyakan lelaki tidak mampu utk setia dgn seorang wanita. Di dalam perhungan percintaan, lelaki sukar utk setia.

3. Kebanyakan lelaki tidak mementingkan penampilan mereka berbanding wanita. Dari segi pakaian kadangkala lelaki memandang perkara agak remeh.

4. Kebanyakan lelaki mudah mencari pengganti. Mudah jatuh cinta semula berbanding wanita.

5. Kebanyakan lelaki selalu rasa kesunyian. Walaupun dia rasa dia sentiasa gembira, tetapi hakikatnya mereka memang kesunyian.

6. Kebanyakan lelaki, kerja adalah lebih penting dari bercinta. Mereka tidak dapat membahagikan masa antara cinta dan kerja. Bagi mereka kerja adalah kerja.

7. Kebanyakan lelaki mudah untuk jatuh cinta. Lelaki juga mudah mengucapkan kata-kata "Aku Cinta Padamu" tanpa mempunyai apa-apa perasaan.

8. Kebanyakan lelaki tidak sesensitif wanita. Dalam apa-apa hal, lelaki tidak begitu mengambil berat.

9. Kebanyakan lelaki sukar untuk menceritakan masalah peribadi mereka kepada orang lain. Mereka lebih suka memendam perasaan tersebut daripada bercerita sana sini.

10. Kebanyakan lelaki suka memerhatikan buah dada wanita. Buah dada adalah antara bahagian yg cepat menarik perhatian mereka.So, wanita perlu menutup bahagian tersebut yer..

11. Opss extra 1. Yang ni adalah hanya segelintir lelaki sahaja dan agak sukar jugak untuk mijie tuliskan dalam ni sebenarnya. Bagi lelaki CINTA adalah SEX. Mungkin kot sebab tu banyak kes tentang pembuangan bayi dan kes rogol. Kebanyakan pasangan yang sedang hangat becinta kan.

Bagi wanita fikir-fikirkan dan renung-renungkaan. Jangan terlalu mudah percaya 100% terhadap lelaki. Periksa asal usul mereka terlebih dahulu untuk membuat keputusan.

Dan bagi lelaki juga janganlah memainkan perasan wanita, cintai dan sayangilah mereka dengan hati yg ikhlas, terlalu pedih dan sakit jika mendapat tahu diri dipermainkan. Ingat setiap perbuatan ada balasannya, jika hari ini kita memainkan perasan seorang wanita, mungkin suatu hari nanti, ada seorang wanita yang juga memainkan perasan kita juga. Dan saat ini baru tahu berapa pedihnya dan pilunya bila hati dan perasan bila dipermainkan..

20 dah komen:

zulkbo 6/17/2010 12:17 PM  

salam..
ha ha ha..
pecah lubang koi
kali nie..
realiti lelaki

sop 6/17/2010 12:39 PM  

tak kira la laki moden ke tradisional
yg penting ade duit.. huhuhu

bila duit nuff aku nak byk nih?

~misz syafa~ 6/17/2010 12:55 PM  

paling penting...

lelaki susah nak fhm wanita kan...ngaku tak ???

tak pasti la, da cuba atau malas....

kata kila 6/17/2010 12:56 PM  

ade betulnya ni.bagus bagus!

YuYu 6/17/2010 1:08 PM  

kbykn lelaki ssh nk phm jiwa org ppuan...btul ke x wahai kaum adam? wawawawa

Mijie 6/17/2010 2:09 PM  

zulkbo :: wsalam..hehe..mmg realiti cam 2 kn..hihi..

sop :: sabar2..nnti bnyk ar 2..kumpul dulu..hehe..

misz syifa :: kdang2 fham jgk..kdang2 ssh nk fham..tgk atas keadaan..hehe..

kata kila :: hehe..emm btol jgk skit..tp x sume laki cam 2 tau. jgn salah paham plk..hihi

YuYu :: emm..tgk atas keadaan ar..kdang2 pham, kdang2 x..hehe..:)

miss hans 6/17/2010 2:13 PM  

yuyu.. stuju ng kau.. laki susah nk fhm gurl..

YuYu 6/17/2010 2:59 PM  

miss hans...thnx miss...amat jarang sekali jumpa ngn laki yg btul2 leh phm jiwa ppuan kn...but ad gk yg paham cuma leh bilang ngn jari lorr

iniAKU 6/17/2010 3:20 PM  

tuan punya belog pon cmtu ke?hehe

Mijie 6/17/2010 4:15 PM  

YuYU :: salah seorang drinye adalh mijie..hehe

iniAKU :: eh xde2..heheh.. tpulah..secara jjurnye ade lah juga skit2 tp bukan semua tau sebelas2 tu. BUKAN SEMUA..ni just yg mijie nmpk lah..

Nasrina 6/17/2010 5:51 PM  

bukan mitos tapi kebenaran kot...

farhana afri 6/17/2010 5:52 PM  

huhuu..bahaya jugak eyh....

Norhayati Rostam 6/17/2010 6:53 PM  

haha..mijie nak tergolong dalam golongan yang boleh dikira dengan jari tu ke???
heee~

Mijie 6/17/2010 9:53 PM  

Nasrina :: eh ye ke kebenaran??..hehe

farhana :: tak bahaya kalau kita apndai jaga diri..

Norhayati Rostam :: x ar..mijie bkn tergolong dlm golongan itu..mintak2 di jauhkan.. nak tau?? mijie ni tergolong dalam golongan no 5, no 6, n no 9.. serius btul tau..:)

Norhayati Rostam 6/17/2010 10:27 PM  

Owh..really? takkan tu je..heee

Mijie 6/18/2010 12:23 AM  

really..hehe..yg lain pun ade sikit2 je kot..bese ar laki kan..hihi..tp yang last 2 x terpikir langsung tau..

Cik Bucken 6/18/2010 1:52 AM  

the word mitos doesn't really suit there based on wat u're explaining after dat.uhuhu. btw, nice entry then.. juz put 99.9% utk lelaki. ^_^

Mijie 6/18/2010 2:07 AM  

hehe..thanks for comment Cik Bucken..juz 99.9% ??..Not 100%??..good2..hehe..:)

adam 6/22/2010 1:10 AM  

lelaki owh lelaki.. bahaya ni kalau dh kawin tak nk ngaku, haha =)

fatinmmj 7/15/2010 1:23 AM  

memang pun, bleh dkatakan semua betul..ish2..
huhuhu
fatinmmj

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.