Home » » Pengorbanan Seorang Ibu

Pengorbanan Seorang Ibu

Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu mijie ucapkan kepada semua yang bergelar ibu terutama sekali ibu mijie yg tersayang yg tinggal kat kampung tu. Harap2 sihat2 ye mak..Ok jom layan lirik lagu nie.. Layan betul2 tau. Betapa tinggi nya jasa seorang ibu yang telah banyak berkorban untuk anak-anak mereka sedangkan kadang-kadang seorang anak tidak mengerti atau buat-buat lupa pergorbanan seorang ibu, dan sanggup mengecewakan mereka dan melupakan mereka begitu seperti Si Tanggang yang lupa akan asal usul dia. Walaupun kita dah berjaya tapi adakah kita bahagia dengan kejayaan yang dimiliki itu tanpa berkongsi dengan orang tua kita yang selama ini menjaga kita sejak dari kecil sehingga menjadi seorang dewasa yang berjaya. Adakah kejayaan yang kita miliki itu berkat?.


Zaman sekarang, berapa ramaikah orang yang telah melupakan ibu mereka dan sanggup melukakan hati ibu. Ada yang sanggup menghina dan mencaci ibu mereka sendiri. apa yang hendak di malukan?. Walaupun ibu kita seorang yang miskin, tapi dengan berkat kemiskinan itulah yang telah membuatkan kita berjaya sampai ke hari ini. So, fikir-fikirkan dan renung-renungkan..Opps lari ke lain pula..Ok, Jom layan lirik nie.

Ku dibuai mimpi dia jaga
Kau bersenang dia berkerja
Untukmu tiada terbatas
Memberi tak minta dibalas

Ingin dibinanya untukmu
Kehidupan yang sempurna
Punya kekekuatan jiwa
Punyai maruah

Leterannya dari rasa luhur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat dihati

Beringat-beringat berpesan-pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia

Disaat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa jasa bonda

Engkau semakin dewasa
Berjiwa merdeka
Sedang dia semakin tua
Membilang usia

Disaat kau berjaya
Dia tiada berdaya
Semoga kau tak lupa
Jasa bonda

Leteran darinya rasa luntur
Menegur sebelum terlanjur
Itulah yang diwarisi
Pesan ibu terpahat dihati

Beringat-ingatlah berpesan-pesan
Untuk kebaikan
Marah bukan kebencian
Tapi tanda sayang

10 dah komen:

ASSOYFINGER67 5/09/2010 3:14 PM  

Salam mijie my gang!Betul Mijie..kalau nampak orang buat tak betul kat mak dia...sepak jer..Sejahat Mak..mak kite juge...sebaik mak mak kite juge..tiade alasan tidak menghormatinye...SELAMAT HARI IBU buat Mak kao Mijie...

S.I.T.I 5/09/2010 3:54 PM  

kadang-kadang bila buat jahat dengan mak,takut bila fikir nanti anak-anak kita buat balik macam tu kat kita.

LYaFRINA 5/09/2010 4:39 PM  

ibu...
kasih syg hingga k akhir hayat...
tanpa sbrang syarat n alasan

Mijie 5/09/2010 6:16 PM  

assoyfinger67 :: a'ah2 btul2..kene menerima seada nya kan..tq bro..:)

S.I.T.I :: a'ah 2 ar..cm skrg dh bnyk berlaku cam 2 kan..dlm citer2 pun ade kisah cam 2..ambik lah iktibar.Setiap perbuatan ada balsan kan..:)

LYaFRINA :: emm btol2..kasih syg sampai akhir hayat.tiada yg dpt memsahkan..:)

Farazila 5/09/2010 8:19 PM  

saya belum ucapkan hari ibu buat mama sy..tp sy sayang ibu saya sgt2...

Nuraisyyah 5/09/2010 8:25 PM  

sy syg mak sy jge..!! happy mother's day to ibu mijie juge..heehe.. :)

Mijie 5/09/2010 8:43 PM  

Farazila :: owh bgs2..ibu kita yg mmbesarkan kita mesti lah syg kan..:)..ucap lah cepat..hehhe

Nuraisyah :: terima kasih aisyah coz wish kat mak mijie..:)

s h e e 5/10/2010 11:20 AM  

hye mijie...selamat hari ibu pada ibu mijie juge...sowi lmbt...

Mijie 5/10/2010 1:07 PM  

xpe shee..tq shee..:)

alinac lover 5/12/2010 9:01 AM  

tingat arwah mama ;(

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.