Home » , , » 14 Fakta Menarik..

14 Fakta Menarik..

Sunday, May 2, 2010

Baca sini..mijie postkn 14 fakta yg bg mijie rse menarik jgk kot..bg korang xtau lah..mgkin ssetengah korang dah tau psal nie tp yg xtau lg..Silalah baca..

LAYANNNNN.....

1. Rama2 merasa mkanannya dgn kaki.

2. Bunyi itik tdk mghasilkan talun(echo).

3. Dlm tempoh 10 minit, taufan membbaskan lbh bnyk tenaga berbanding keseluruhan tenaga yg blh dibebaskan dri senjata nuklear yg terdapat di bumi.

4. Gajah adlh satu2 mamalia yang tdk blh melompat(betul ke ??).

5. Tdk mustahil bg lembu menaiki tangga, tetapi adalah mustahil bg lembu utk menuruni tangga (try lah).


6. Wanita berkelip mata dua kali lbh bnyk dari lelaki (try lh bt, tp yg laki 2 jgn try kt mmbr2 ppuan nnti lain jdinye, klu yg beristeri 2 try kt isteri, yg ade mkwe 2,jgn duk try kt mkwe plk..HARAM..).

7. Secara fizikal semulajadi, adlh mustahil utk anda menjilat siku sendiri.

8. Siput blh tidur sehingga tiga tahun.(btl3)

9. Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan,tetapi tumbesaran hidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.(bndingkan gmbr mse kecik korang dgn skrg, ade perubahn?)

10. Mata burung unta adlh lbh besar dari saiz otaknya.(sbb 2 mata burung unta ni tajam)

11. TYPEWRITER adalah perkataan terpanjang yang boleh dibina dari huruf-huruf yang terdapat dalam satu barisan yang sama pada papan kekunci.

12. Semua beruang kutub adlh kidal.

13. Secara purata, ramai mnusia lbh takut labab-labah drpd takut mati.

14. Hampir semua pembaca akan cuba untuk menjilat sikunya. Anda bagaimana? hehehe

8 dah komen:

nanad 5/02/2010 12:54 AM  

yg number 13 tuh yg xtahan tuh..hahah..nice facts :)

S.I.T.I,  5/02/2010 2:24 AM  

err,,,dpt dr national geographic ke?hehe

ice♥ice 5/02/2010 12:16 PM  

haha..sy xtry jilat sikuu :P

Mijie 5/02/2010 12:47 PM  

nanad :: hehe..btul kn..try lah bt research..heheh..

S.I.T.I :: a'ah..dh lame ambik nie cuma skrg baru rse nk share2..slama ni berkurung dlm hdisk mijie..:)

ice :: heheh..iye ke??..np x try??..ruginye..heheh..:)

Neoz_ThE_hELpeR 5/02/2010 3:51 PM  

Info minda yang berguna mijie.. tq!
hehehe...

Mijie 5/02/2010 5:21 PM  

sme2 Neoz_The_hELpeR..than jgk sudi komen..:)

+akufobia+ 5/03/2010 2:43 PM  

haha.tak jilat siku pun.boo.jatuh gulingguling lembu nak turun tangga.

Mijie 5/03/2010 9:11 PM  

haaha..npe +akufobia+ try kt lmbu kt umah ke??..heheh

Post a Comment

Sila Tinggalkan komen korang kat sini yer..
InsyaAllah setiap komen dari korang aku akan blas..:)

DeSiGn By MiJiE BloG @ 2011. Powered by Blogger.